söndag 27 januari 2013

Funkar bra


Så har jag varpat min första varp utan att ha någon som kontrollerar att jag gör rätt. Lite pirrigt ändå. Spolställningen fungerade bra. Det kändes som en rätt så behaglig stund på söndagen; varpa och lyssna på P1. 


Det är också ganska behagligt väder ute. Inte så kallt som det varit i veckan, men lite mulet. Det fick bli en "power walk" med stavarna. Solbrännan, vår lokala strand, ligger fortfarande i vintersömn och ljuset är blått. Några hade vågat ut sig på isen, det har frusit till först nyligen på den här delen av Östersjön och med isar på bräckt vatten ska man nog vara lite försiktig.


Det har varit en skön helg, utan något planerat och mycket tid för mig själv. Ibland behövs såna helger.

2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter, med en sån helg. Jag riktigt längtar efter en sån!

    SvaraRadera
  2. Jag är helt ställd när det gäller att jobba i trä. Skulle gärna vilja kunna det också. Men på vår tid fick inte flickorna ha träslöjd, utan det var syslöjd som gällde.
    Lycka till med din väv.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera