fredag 28 juni 2013

70-talet ringde...


...och sa: "Den där känns som hemma!".

Om man inte prövar så får man ju inte veta hur det blir på riktigt. Jag har högar av bruna trasor... vad gör man med dem? Nu vet jag att brunt tillsammans med grågrönt och petrolgrönt blir... just det...70-tal!

Jag är för gammal, jag var med på den tiden, inte ens då var jag så förtjust i murriga färger... Nå, den får väl ligga till sig lite. Rätt som det är kanske det dyker upp något syskonbarn som tycker att färgsättningen känns "fräsch" och "spännande". Vem vet?



Och med mina dubbelvävda mattor nedklippta och fållade så tar jag lite sommarpaus från vävandet. Skulle tro att det blir lite bloggtorka också.

Önskar er alla därför en riktigt fin sommar. Hoppas ni njuter av värmen, dofterna och allt som hör sommaren till.

3 kommentarer:

  1. Önskar dig också en härlig sommar och välkommen tillbaka att visa mer fint du gör i vävstolen.
    Ha det gott!
    Hälsningar Monika.

    SvaraRadera
  2. Ja det kanske är dags igen... jag började väva på 70-talet och nog minns jag att det var mycket brunt, gärna ihop med gammelrosa eller hemska tanke orange! Färkombinationen du har gjort i mattan här ovan gillar jag, det gröna lyser upp och piggar upp det bruna :-) Din blogg är så inspirerande och nog har Toras vävstol kommit i rätt händer. Ha nu en skön sommar... så får vi se vad du hittar på i vävstolen framöver/ Irené

    SvaraRadera
  3. Jag hatar färgen brun men din kombination med vit och blå-grön-nuanser är jättefin!
    Önskar dig en trevlig sommer!
    maliz

    SvaraRadera