onsdag 5 december 2012

Julgardiner och domherrar

Sydde klart min 7 meter långa julgardinkappa till köket igår kväll. Nästa gång jag syr en julgardin så har jag nog vävt tyget själv, tänker jag :-)

Idag är jag glad att jag inte hade några möten utan kan jobba hemifrån. Det snöar och blåser jättemycket, allt blåser igen. Tänker på barnen som ändå tog sig iväg med tåg och bussar i morse.

Äter lunch och har ett fantastiskt skådespel utanför köksfönstret. Snön yr, koltrastar, blåmesar och talgoxar hoppar från gren till gren och så snabbt ner på fågelbordet. Massor av dem. De burrar upp sig och sitter för en gångs skull kvar i lä på fågelbordet. Till och med domherren har vågat sig fram. Så vackra de är!


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu har jag äntligen hittat till dig... jag vet inte varför det var så svårt, men till slut sökte jag på "Toras mattor" och då kom jag rätt! Roligt att läsa om hur du fick din vävstol och sen började väva. Jag lägger till din blogg på min sida, så kommer jag snart tillbaka!
    Lycka till med ditt fortsatta vävande/ Hälsningar Irené

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt att inte länken fungerade. Kul att du tittade in, vi hörs!
      Hälsar Irene

      Radera