torsdag 30 maj 2013

Rutigt


Så, en rutig matta klar :-)

Det var inte helt lätt att få färgerna att täcka varandra och det gör de inte helt. Men eftersom det inte är så starka kontraster mellan färgerna så tycker jag ändå att det funkar. 


Tänker att det egentligen är roligare att väva i klara, ljusa färger. Och ändå är mitt hem inte speciellt färgstarkt. Blått har varit älsklingsfärgen sedan jag var väldigt liten.

Nu ska den här mattan inte landa här hemma. Det blir en bröllopspresent till min kusin som gifter sig i helgen. Inte har jag någon aning om ifall de gillar färgerna eller om de önskar sig en matta... Hoppas att den ändå kan passa någonstans.

Och så njuter jag kolossalt av att jag kan fota en matta i dagsljus innan jag åker till jobbet en dag som denna. Så härligt med försommar!

9 kommentarer:

  1. WOW. kanonsnygg!
    Vilken gåva.
    Var stolt över den!
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Så jäkla snygg matta Du vävt!!!
    Så jämn och fin!
    Den ska Du vara väldigt stolt över!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Snygg! Nästan snyggar än min röda. ;)

    SvaraRadera
  4. Du har lyckats bra. Jättefint. Trevlig helg //MalinSj

    SvaraRadera
  5. En jättebra matta blev det, jag tycker speciellt om kanten med den smala rand.

    SvaraRadera
  6. Tack, tack! Känner mest att jag håller på att lära mig fortfarande, för ännu så länge är allt första gången... Och det är grymt kul :-)

    SvaraRadera
  7. hej! du vill inte göra en till sån matta o sälja till mej? :)

    SvaraRadera