onsdag 8 maj 2013

Så lite tid...

...och så mycket idéer...

Jag vill komma igång med nästa mattprojekt genast, men vardagen ställer andra krav. Försöker fylla korgen med trasnystan, men det tar tid. Högen med lakansväv minskar bara sakta, sakta...

Försöker också göra några varpflätor, innan jag plockar ner varpan som nu står framme i vardagsrummet. Men behöver fixa lite grå varp och kanske lite rött...



Ibland känns maj som årets kortaste månad. Trädgården kräver uppmärksamhet och jag vill vara ute så mycket det går när det nu börjar bli lite varmt. Försöker komma igång med löpningen och är med och planerar 12-åringens lägerskola. På jobbet ska mycket avslutas innan sommarsemestrarna tar vid. Och så vill jag träffa vänner nu när det i bästa fall också går att sitta utomhus och äta middag.

Nu ser jag i alla fall fram emot en helg på hemmaplan. Förhoppningsvis hinner jag få upp min nästa varp i vävstolen. ... och springa lite i skogen.. och ta hand om trädgården lite... och träffa vänner... och chilla med ungarna...

Det blir skönt med långhelg igen!
Hoppas ni alla får en fin helg.

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Det där lät mycket!!!
    Njut av Din lediga tid med vänner och värmen, väva kan Du göra i vinter när snöstormarna avlöser varandra!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Hinner du hälften får du vara nöjd. Allt tar mycket längre tid än man tror, för det kommer alltid något emellan.
    Önskar dej en skön helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Det där lät bara lite för mycket. Njut av dagen och planera inte för mycket. Man vet inte vad morgondagen har att erbjuda. Ha en skön helg //MalinSj

    SvaraRadera