lördag 11 maj 2013

Skymningsjobb

Läser kommentarerna på förra inlägget och tackar för omtanken! Ni har rätt, visst är det så att man ska ha lagom mycket planer. Eller rättare sagt... Man kan ha planer, men det är nog bra om man står ut med att de hela tiden förändras. Sån är nog jag. Jag vill mycket och har ofta rätt mycket energi så jag är van vid att få saker gjorda. Men jag är också hyfsat bra på att anpassa mig efter ändrade förutsättningar.

En ändrad förutsättning för helgen var att jag åkte på en rejäl förkylning :( Lite feber i kroppen gjorde att jag ställde in middagen med goda vänner, vilket var trist. Men igår kväll, efter en middag med ungarna i värmen på altanen, så kände jag ändå att jag ville vara kvar ute.

Det där med att skära trasor utomhus fungerar ju alldeles utmärkt! Framförallt till tonerna av koltrasten när solen är på väg ner.

Och visst är det nog så att vävning är mer av en vinter- än en sommaraktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar