måndag 6 januari 2014

God fortsättning!


Hemma igen efter ett par underbara veckor i Härjedalen. Jag har njutit av gott sällskap, lugn, samvaro, goda middagar, skidåkning, med mera. Så härligt med snö och kyla i denna annars så varma vinter.

I brist på vävstol har jag stickat. Det stora projektet är en uppifrån-och-ner-tröja efter mönster från Tant Kofta. Första gången jag vågar mig på ett tröjprojekt med så pass tunna stickor som nr 3. Jag stickar i Indiecita Alpacka Fleece. Det bruna kommer från Toras garnförråd och det blå har jag köpt till. Just denna blå är nog älsklingsfärgen och jag tycker det blir fint till det chokladbruna.


I morgon börjar vardagen och jag känner mig ganska så redo. Hoppas kunna behålla den lugna känslan inombords ett tag.

Men innan dess några timmar i vävstolen, dags att solva svart mattvarp!

3 kommentarer:

  1. Det blir verkligen läckert med de färgerna ihop. Och den kommer att bli jätteskön att ha på sig, det syns!
    God fortsättning på Dig!
    hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du haft det skönt i skidbacken. Fin tröja du stickar.
    kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härligt med vinterlandskap, hoppas vi också får lite snö och minusgrader snart! Tröjan blir jättefin... men vilket arbete med så tunna stickor och sen blir det roligt att se vad du har för planer med den svarta mattvarpen :-)
    God fortsättning till dig också!

    SvaraRadera