lördag 18 januari 2014

Stickkurs

Jag har gått med i Stockholms Läns Hemslöjdsförening och konstaterar att det händer en hel del kul under våren.



Idag var det Prova-på-lördag: Flerfärgsstickning med lyfta maskor, med Lotta Bengtsson och Madelaine Jansson. De har skrivit boken "Sticka flerfärgsstickning med lyfta maskor" och har även bloggen 2stickare.


För mig var det premiär att sticka med två färger och jag tyckte det var väldigt skönt att upptäcka att jag inte behöver ha två trådar runt fingrarna samtidigt för att kunna sticka med två färger.


Känner mig rätt så nöjd att ha åstadkommit något som hyfsat ser ut som trianglar, tennfönster, bubblor och liljor. Det var jättekul. Det här vill jag göra mer av! :-)

6 kommentarer:

  1. Nu blir jag lite avundsjuk, deras kurser sitter jag här tjugofem eller så mil bort och dreglar över. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer gärna! Kanske finns det någon förening som kan bjuda in oss? Eller garnbutik, eller bokhandel.... :)

      Radera
  2. Och för mig är det även längre bort men jag har boken och har redan stickat muddarna och några provlappor.
    Jag gillar detta sätt av flerfärgstickning :-))
    Ha en bra söndag!
    maliz

    SvaraRadera
  3. Hej Maliz och Katarina! Ja, boken verkar riktigt bra, köpte den igår. Och det gav definitivt mersmak. Fler än jag som gillar, kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte boken i somras, blev fast direkt och kunde inte sluta förrän jag stickat mig igenom den från början till slut. Du har mycket roligt framför dig.

      Radera
  4. Vad roligt att ni gillar boken och blir inspirerade av den! Hör gärna av er om ni funderar på något och skicka gärna bilder på vad som stickas. :) Vi ses i slöjden!

    SvaraRadera