torsdag 16 januari 2014

Poddar


Nu har även jag fastnat för Stickpodden.  Elin och Karin, som gör programmet, är härligt fnittriga och bubbliga och väldigt kompetenta stickare. Jag gillar småpratet om ditt och datt och garn och stickning, förutom att jag i senaste avsnittet lärde mig lite om Yarn Weights och Indie Dying.

Fast jag stickar inte när jag lyssnar... jag väver :-)

Ett annat podradioavsnitt jag lyssnat på när jag vävt nyligen är Vinter i P1 med Bodil Jönsson.


Bodil Jönsson har en massa kloka tankar för alla som närmar sig någon slags ålderskris. Själv tog jag ut 40-årskrisen vid 37 och var nära en för tidig 50-års kris vid 47. Men bland annat tack vare en föreläsning av Bodil Jönssons om hennes tankegångar om åldrandet och lärande så tror jag att jag kan skjuta upp nästa livskris tills jag är minst 60... Hennes vinterprogram piggar upp en medelålders dam. Kan rekommenderas.

2 kommentarer:

  1. Tack för lyssnartipsen. Kul att se fram emot när jag ska börja på nya väven nästa vecka. Hade stickgarn liggande som nu ska bli en pläd som jag ska testa i den enkla våffelväven du använde till disktrasorna. Själv är jag lyckligt förskonad från ålderskriser - tycker bara det blir roligare och lättare för varje år! Hoppas det gäller även för 60-årsstrecket om ett par år:)

    SvaraRadera
  2. Ja, hon är bra Bodil. Fast någon åldersnoja har jag aldrig haft, tack och lov. Tycker nog fördelarna med att bli äldre övertrumfar nackdelarna. :-)

    SvaraRadera