måndag 18 april 2016

Riksföreningen för handvävning

I helgen var det årsmöte i Norrköping för Riksföreningen för Handvävning. Det var första gången jag var med och det var en trevlig upplevelse. 

Det var fantastiskt kul att träffa vävare från hela Sverige, extra kul att få träffa många av er jag haft kontakt med via nätet länge. Det blev många givande samtal. 


Jag har funderat ett tag på hur jag kan engagera mig lite mer i vävningen. Nu när barnen är lite större finns lite mer tid för mina egna intressen. Så från och med nu finns jag i riksstyrelsen vilket känns jättekul. 

Jag har en del tankar kring hur vi kan nå ut med Riksföreningen för Handvävning till fler vävare och även att skapa mer intresse för vävningen. För jag tycker att en gemensam intresseföreninge är viktig för att samla vävintresserade och därigenom sprida vävglädje och kunskap.   

Tänker att vi måste jobba mer med sociala medier framöver. Tankarna är ännu inte färdigformulerade ännu, jag återkommer! 

Det blev inte så mycket fotat. Men här är några inslag: 


Temautställningen "Väv Färglatt". Det var så vackert med den regnbågsfärgade mattan och pläden tillsammans. Tyvärr missade jag att skriva upp vem som vävt. 


Jag vann två fina vinster i ett par lotterier: En fin handvävd handduk och ett par underbara handstickade pulsvärmare. Superglad för dessa!


På söndagen fick vi en visning av de gamla vävstolarna på Stadsmuseet. Det var intressant att höra om Norrköpings textila historia.


Hörlurar behövdes!


Den lilla snörvävstolen var fascinerande.


Tack Östergötlands Handvävare och Norrköping för ett fint arrangemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar