onsdag 26 november 2014

Fiber: Sculpture 1960 - present

En arbetsresa till Boston. En kurs som slutade sen fredag kväll, vilket gjorde mig till en ofrivillig men inte ovillig turist i Boston i lördags.


Boston är en fin stad. Jag gick runt i krispig solig höstkyla. Besökte Institute of Contemporary Art.


 Det visade sig att de hade en utställning om textil konst: Fiber: Sculpture 1960 - present.


En hel del var rätt knäppt. Annat spännande och kul.


Mycket var väldigt fint och gav en del inspiration kring nytänkande i vävningen.


Det fanns videor där man kunde se hur konstnärerna tänkt, vilket var intressant. Inte minst gillade jag videorummet byggt sluttande ned mot ett fönster mot vattnet:


Utsikten över Bostons hamn gick heller inte av för hackor:


 Och så var det ju rätt så kul att hitta Laila Lundells bok i engelsk översättning i museishopen.


Att resa i jobbet känns ibland inte så lyxigt, då man mest får se flygplatser samt hotellrum och kontorsbyggnader. Men denna resa var annorlunda, jag kände att jag hade möjlighet att se lite av Boston, vilket var jättekul.

1 kommentar:

  1. Så roligt att du hann med lite annat också. Vilken tur med utställningen. Boston klingar varmt i mitt hjärta- då jag hade en släkting som bodde där- en kusin till min mamma. Bägge borta nu.
    Blir kul att se hur utställningen påverkar ditt vävande sen då.
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera