tisdag 6 augusti 2013

Sista semesterveckan

Sista semesterveckan, nu på hemmaplan. Passar på att njuta av det vackra vädret och fixa lite i huset. 


Mellan varven skär jag mattrasor. Det är skönt att stå ute på terassen i skugga, bra att slippa allt luddet inomhus. Försöker jobba upp ett litet lager för höstens projekt. Det blir en hel del blå och gröna nyanser. Härliga färger att jobba med!


Och så har jag en väv på gång... Traslöpare. Jag hoppas att jag kan få upp den innan veckan är slut.


Och så har handarbetslusten ökat under semestern. Besökte en garnaffär i Eksjö som skulle stänga och sålde ut allt för 50%. Kom ut med vackert regnbågsfärgat ullgarn som 16-åringen hade spanat in. Hon vill ha torgvantar. Jag har stickar en provlapp, behöver strumpstickor nr 6 och rejäl avdammning av stickkunskaperna... Egentligen hinner jag nog inte sticka och virka också, vill inte ha en massa dåliga samveten liggande. Men det här är tjockt garn och rätt så lättstickat tror jag. Och ännu är det långt till vintern... 

Allt gott!



4 kommentarer:

  1. Du har en hel del på gång, minsann.

    Jag förstår att det är skönt att hålla på med trasorna utomhus. Det måste spara en hel del städning. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nu hittade jag till din blogg också, så kul!
    Javisst, jag fixar också lite med trasor och planerar för höstens vävar, så läckra färger, kommer bli fina mattor!

    Ha det fortsatt sommarfint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. GRÖNT är skönt! :-)
    /Agneta

    SvaraRadera