söndag 24 november 2013

Varm after ski


Det blev en poncho av en liten liten del av garnskatten  Jag har patentstickat i två färger. Det grå garnet är ett tjockt fyrtrådigt ullgarn från Kilafors. Det vita är tvåtrådigt plädgarn, som jag haft tre trådar av. Jag stickade med stickor nr 7, ett stort stycke som efter blockning blev 70 * 150 cm. Sedan har jag sytt ihop ena sidan och lämnat ett hål för huvudet. Och satt på fransar.


Den blev lite större än jag tänkte mig från början, den är nästan som att krypa in i en filt. Jag tänker att den får följa med till fjällen. Kan vara bra att värma sig med efter en dags skidåkning, innan bastun är igång. För i den här fryser man inte, det är då något som är säkert.


6 kommentarer:

  1. Så häftig... är det enda ord jag kommer på, plus säkert värmande och skön :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Det blir så snyggt med patentstickning i två färger.

    Jag har stickar en poncho som faktiskt är snäppet större och det finns inget härligare än att krypa in i den när man är frusen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... konstaterade igår kväll att den här kan man tina upp en frusen kropp med. Det var kul att sticka patentstickning i två färger, det tror jag att jag vill göra igen.

      Radera