torsdag 8 november 2012

Omkoppling

Idag har jag haft heldagsmöte på jobbet, från 8 till 17.30. Efter middag med barnen är klockan 20 och jag känner mig rätt trött. Istället för att sjunka ner framför TV:n så sätter mig vid vävstolen en stund. Känner hur jag byter fokus, går ner i varv. Så fantastiskt skönt.

Snart sovdags, detta är vad jag numera läser innan jag somnar. Laila Lundells "Stora Vävboken" är tydligen en klassiker, nu uppdaterad. Riktigt bra bok som kommer att hänga med länge. Trasmatteboken av Ann-Kristin Hallgren och Monica Hallén känns modern med många trasmattor i fina färger och mönster på ganska enkla vävar.

Det är som att öppna dörren till en ny värld. Ett helt nytt formspråk att lära sig, en helt ny teknik att försöka förstå. Jag är fascinerad.

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar