söndag 20 oktober 2013

Re Rag Rug på Färgfabriken


Besökte idag Färgfabriken och utställningen Re Rag Rug. Jag har följt bloggen under senaste året och det var fantastiskt kul att se alla mattorna IRL. Mannen, skidåkaren, blev mest förtjust i Nummer 8, "Off Pist", tyckte den skulle passa fint under soffbordet.


En egen favorit är Nummer 5, "Vintergatan". Tycker färgningen med Shiboriteknik är fantastiskt vacker.


Hela utställningen var fin och jag tycker att den ger hopp om hur vi kan jobba med återvinning. Jag pratade med den ena av de två Katarina som står för projektet och hon berättade att de jobbar vidare med att få några av mattorna i produktion.


Jag hoppas verkligen att de kommer vidare med detta. Mattorna är superfina och jag tänker att det är ett sådant underbart sätt att jobba med återvinning av textila material.


Om ni har vägarna förbi Stockholm så är detta absolut värt en omväg. Utställningen pågår tom 27 oktober, dvs. t.o.m. nästa helg. (Om en tex ska på Syfestival så går det att åka kommunalt emellan, utan alltför mycket krångel)

2 kommentarer:

  1. Oh, jag skulle så gärna vilja se dom där mattorna i verkligheten. Tycker dom kunde ge sej ut på turne i Sverige. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var jättefina! Jag gick runt, kände och njöt... Verkar också som att de vill att utställningen ska få flera liv, så vem vet...?

      Radera